Dag 1 NK in 470 - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van Ben Koppelaar - WaarBenJij.nu Dag 1 NK in 470 - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van Ben Koppelaar - WaarBenJij.nu

Dag 1 NK in 470

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

18 September 2009 | Nederland, Zevenaar

Hey,

Vandaag begonnen we met een windje 3. Het was de eerste keer dat we met weinig wind in de boot zaten en het was best wel wennen. De eerste race ging nog goed, die wonnen we. De tweede race lagen we lang 3e en konden we het laatste stuk naar de finish nog 1 worden. Alleen zat onze lijbarber nog vast de laatste halve wind met spi, en dat gaat niet zo hard ;). (beetje technisch verhaal, maar kwam erop neer dat de spinaker meer aan het remmen was dan dat we snelheid kregen). De laatste wedstrijd was de wind nog meer afgenomen. Het eerste kruisrak zaten we helemaal aan de verkeerde kant. In het tweede kruisrak hebben we heel veel goed gemaakt, alleen helaas wonnen we er geen plekken mee. Met een 1,4 en 5 staan we 3e overall op 2 punten van nr. 1 en 2. Komende dagen is heel weinig wind voorspeld. Alles ligt nog open. Als er veel wind is hebben we op dit moment snelheid over, maar met weinig wind gaan we iets langzamer. Op zich niet gek, met maar een paar dagen ervaring ;). Morgenochtend nog ff oefenen en een paar mooie potjes doen en dan zondag afmaken!

Ben

• 18 September 2009 - 21:29

Jennie:

goed begin voor een amateur!

• 19 September 2009 - 14:26

Joke:

Kom op "profi" dat kan beter! Podium nog mogelijk.

• 20 September 2009 - 14:05

Joke:

Hoezo, goede voorspelling!

• 21 September 2009 - 00:35

Gerwin:

Gefeliciteerd he, goeie foto's op de site.