ONK Olympische klassen 2009 - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van Ben Koppelaar - WaarBenJij.nu ONK Olympische klassen 2009 - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van Ben Koppelaar - WaarBenJij.nu

ONK Olympische klassen 2009

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

14 September 2009 | Nederland, Zevenaar

Hoi,

De afgelopen week weer een aantal dagen in de 470 getraind. Aanstaande vrijdag begint het NK. Woensdag en donderdag gaan we nog een rondje trainen in Medemblik. De manoevres gaan steeds beter en ik krijg steeds meer gevoel voor de boot. Met de snelheid zit het ten opzichte van de andere teams in Nederland wel goed. De topteams (2 vrouwen en 2 herenteams) zijn ook komend weekend niet in Nederland. Zij varen de Worldcup wedstrijden in Weymouth (GBR). Hierdoor maken we gelijk een serieuze kans op een podiumplek! Favorieten zijn de broers Kouwenhoven, die in het verleden meervoudig wereldkampioen 470 zijn geweest en ook hebben deelgenomen aan de Olympische Spelen. Voor de rest is het deelnemersveld vrijwel gelijk aan dat van de United 4 in Workum.

We varen vrijdag en zaterdag drie races. Zondag is er één normale race en daarna nog een medalrace. Het evenement is te volgen via http://www.opendutchsailing.org/

Ben

• 15 September 2009 - 08:12

Jennie:

Waarom zijn het toch steeds broers die foavoriet zijn?
    Bewijs het tegendeel!
    Succes bij het NK

• 16 September 2009 - 19:19

Joke:

Duurt lang. Hoezo de broers Kouwenhoven favoriet? Dat ligt eraan aan wie je het vraagt. Kwestie van d'rop en d'rover. Bloemenvaas staat al klaar:).

• 17 September 2009 - 12:56

Thomas:

He Ben,
    ziet er naar uit dat we helaas niet naar Medemblik kunnen nomen dit jaar. Heel veel succes in ieder geval in de nieuwe boot!

• 18 September 2009 - 14:12

Joke :

Geen slecht begin voor zo'n eerste dag!

• 18 September 2009 - 16:06

Thomas:

Hou zo vol Ben, die podiumplaats.