Start nieuwe zeilseizoen - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van Ben Koppelaar - WaarBenJij.nu Start nieuwe zeilseizoen - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van Ben Koppelaar - WaarBenJij.nu

Start nieuwe zeilseizoen

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

05 November 2009 | Nederland, Zevenaar

Het klinkt een beetje raar, maar dit weekend begint het nieuwe zeilseizoen al. Na september als de kwalificaties zijn afgelopen hebben we meestal een paar weken rust. Nu beginnen we met 4 dagen per week zeiltraining in Scheveningen. De andere dagen is er een rustdag en heb ik fysieke trainingen (cardio/kracht). Ik heb mijn Laser net verkocht, dus het is nu 100% 470 zeilen!

De afgelopen weken heb ik last gekregen van een blessure aan mijn schouder. Mijn linkerschouderblad kantelt naar buiten en wordt niet netjes op zijn plek gehouden. Dit gebeurt als ik iets naar me toe moet trekken. In de boot is dit de schoot, maar in de gym gewichten. Ik heb inmiddels oefeningen van de fysio gekregen en mijn schouder is ingetapet. Hopelijk gaat het snel over.

In Balk heb ik tijdens de herfstvakantie de optimisten Kernploeg training gegeven. Hier heb ik gelijk mijn praktijkexamen voor Zeiltrainer 4 gehaald. Ik hoef nu alleen nog mijn theorie-examen te doen en een paar artikelen schrijven.

Vandaag heb ik ook te horen gekregen dat ik ben genomineerd voor de verkiezing van Sportman van het jaar 2009 van de gemeente Zevenaar. 10 december is het sportgala waarbij de winnaars bekend worden gemaakt (gepresenteerd door Tom Egbers) en in de verkiezing moet ik het opnemen tegen 2 hardlopers.
Daarnaast komt maandag 9 november TV Gelderland in Scheveningen opnames maken tijdens het zeilen. Binnenkort wordt dat op tv uitgezonden. Zodra ik weet wanneer, laat ik het weten.

Groeten,
Ben

• 07 November 2009 - 09:19

Jennie:

Beterschap.Na een blessure kom je altijd sterker terug.Je weet wat ze zeggen over hardlopers!Nu ook nog landelijke bekendheid.

• 08 November 2009 - 07:35

Joke:

Weer een nieuwe uitdaging: mediatraining!