Terug uit Italië - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van Ben Koppelaar - WaarBenJij.nu Terug uit Italië - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van Ben Koppelaar - WaarBenJij.nu

Terug uit Italië

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

22 April 2010 | Nederland, Zevenaar

Hey,

Voordat ik naar Italië ging hadden we eerst nog United 4 Medemblik. Er stond DIKKE beuk, het was koud en er waren korte steile golven. Niet echt ideale condities voor mij. Ik was nog niet echt fit (net weer beter) en die zware gasten waren aan de wind niet bij te houden. Voor de wind ging lekker en kon ik wel weer wat inhalen. Maar het hele weekend kwam ik niet echt in de buurt om te winnen. Werd uiteindelijk 4e overall.

Na een halve rustdag gingen we maandagavond gelijk door naar Italië. Normaal staat er op het Gardameer iedere dag veel wind en dat was ook op de eerste wedstrijddag zo. Iets minder dan in Medemblik en vlak water. Mijn snelheid aan de wind was goed. In de eerste wedstrijd had ik een superstart. Gelijk overstag naar de rechterwal. Daar 1x overstag en gelijk naar de bovenboei. Normaal moet je goed op winddraaiingen letten, maar op Garda staat door het landeffect rechts 2 knopen meer wind en draait de wind dichtbij de wal ook nog eens naar rechts. Belangrijk is dus een goede start, vrije wind naar rechts en goede snelheid. Beetje saai, maar wel makkelijk racen. In het tweede kruisrak lag ik al ver voor. Achteraf heb ik toen een hele domme fout gemaakt. Je hebt 2 bovenboeien (1 en 1A) die redelijk dicht bij elkaar liggen. Waar ik 1 had moeten ronden, heb ik blijkbaar 1A gerond. Ik weet het zelf niet omdat ik niet echt om me heen heb gekeken. Pas bij de zijboei keek ik om en zag dat mijn voorsprong verdubbeld was. Ik had nog steeds niet het idee dat ik een fout gemaakt had.
De volgende race was spannender. Ik lag samen met een Italiaan op kop. Het eerste rondje lag hij iets voor, maar in de laatste voordewind kon ik hem inhalen. Daarna ben ik nog iets verder uitgelopen en finisht ik voor hem.

Ik was al in het hotel toen ik hoorde dat er een protest tegen mij was. Drie Italianen zeiden dat ik de boei in race 1 verkeerd gerond had. Omdat zij mij niet op de hoogte hadden gebracht van het protest, werd het door de jury afgewezen. Na het protest hoorde ik meer mensen zeggen dat ze mij de boei verkeerd hadden zien ronden. Ik begon te twijfelen en ben de volgende ochtend naar een Zwitser gegaan die in race 1 3e was geworden. Hij had het ook gezien, dus heb ik me teruggetrokken uit race 1.

Normaal is er iedere dag veel wind, maar de dagen erna zorgde bewolking ervoor dat de wind niet kon ontstaan. Op de laatste dag konden we net voor de tijdslimiet nog 1 wedstrijd varen. Toen werd ik 2e. Helaas hadden we 4 wedstrijden nodig voor een aftrek en moest ik de RAF (retired after finish) meetellen. Zonder RAF had ik gewonnen.

Komend weekend varen we in Workum nog een United 4 wedstrijd. Het lijkt erop dat we voor het eerst dit seizoen een wedstrijd met minder wind krijgen. Heb er zin in!
Na Workum ga ik gelijk door naar Medemblik, waar ik een weekje in de 470 ga trainen met Remy Oomens. 1-2 mei weer naar Workum training geven en daarna t/m 9 mei een trainingsperiode in Scheveningen.

Later!
Ben

  • 22 April 2010 - 20:52

    Jennie:

    Sportief!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zevenaar

470 sailing

470 sailing season 2009-2010

Recente Reisverslagen:

02 Juli 2010

Op weg naar Schotland

02 Juni 2010

Voorbereiding WK

22 April 2010

Terug uit Italië

08 April 2010

Terug uit Hyeres

30 Maart 2010

Europacup Hyeres
Ben

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 41684

Voorgaande reizen:

06 November 2009 - 31 Augustus 2010

470 sailing

27 Juli 2009 - 17 Augustus 2009

Zeilseizoen 2009

Landen bezocht: