Voorbereiding WK - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van Ben Koppelaar - WaarBenJij.nu Voorbereiding WK - Reisverslag uit Zevenaar, Nederland van Ben Koppelaar - WaarBenJij.nu

Voorbereiding WK

Door: Ben

Blijf op de hoogte en volg Ben

02 Juni 2010 | Nederland, Zevenaar

Hey,

Lang geleden dat ik iets geschreven heb. Na de Europacup in Italië heb ik de United 4 Workum gevaren. Er was weinig wind en uiteindelijk ben ik daar 4e geworden. Ik had 2 hele slechte wedstrijden, waarvan ik er één moest meetellen.
Daarna heb ik in de Radial en in de 470 getraind. Tussendoor nog mijn trainersdiploma gehaald en eind mei twee wedstrijden gevaren. De eerste was in de Laser Radial. Een europacup wedstrijd op de Noordzee bij Scheveningen. Er was weinig wind, veel stroom en af en toe mist. We hebben maar drie wedstrijden gevaren in vier dagen. Met drie 2tjes won ik het evenement voor Marit Bouwmeester en Jon Emmet die 2e en 3e waren.
Gelijk daarna was in Medemblik de Delta Lloyd Regatta, een worldcup voor Olympische klassen. Samen met Remy Oomens heb ik daar in de 470 meegedaan. We hadden in de weken ervoor maar 6 dagen kunnen trainen. Het was dan ook even wennen, maar het ging iedere dag steeds beter. Helaas werd na 2 dagen al een indeling in gold/silver fleet gemaakt. De eerste dag stonden we 60e van de 81, de tweede dag 50. De eerste 41 zaten in de goldfleet de rest in de silver. De volgende drie dagen hebben we redelijk constant voorin gevaren waardoor we uiteindelijk de silverfleet wonnen met 6ptn verschil op nr. 2. Overall zijn we dus 42e geworden. Eigenlijk ver boven onze verwachting, met zo'n minimale voorbereiding.

Vrijdag ga ik twee weken naar Scheveningen om in de Radial te trainen als voorbereiding op het WK. Eind juni of begin juli ga ik dan naar Largs (Schotland) om nog even op de WK locatie te kunnen trainen. 9-14 juli zijn daar de wedstrijden.

Ben

• 05 Juni 2010 - 20:18

Jennie:

op schema??

• 17 Juni 2010 - 18:35

Rik:

Ehm, volgende keer iets meer lachen op de foto hoor! :P